|
DRUH VOZIDLA |
|
Výrobce |
MAZDA |
Tovární značka, typ |
MAZDA 626 2,5 JMZGE14F2E |
Rok výroby |
1994 |
MOTOR |
|
Počet válců |
6 válců 24 ventilů |
Obsah (zdvih. objem) |
2497 cm3 |
Typ |
KL EGI KAT |
Palivo |
Benzín Natural 95 |
Max. výkon [kW] |
123 kW při 5600 ot. |
Pohon |
Přední náprava |
Max. rychlost |
221 km/h (dle tech. průkazu) |
KAROSERIE |
|
Druh |
SEDAN SAMON. 5DV SZ |
Barva |
původně červená-metal dnes žlutá-perleť |
Počet míst (k sezení) |
5 |
Délka |
4695 mm |
Šířka |
1750 mm |
Výška |
1390 mm |
Rozvor |
2610 mm |
Pohotovostní hmot. |
1310 kg |
Užitečná hmotnost |
425 kg |
Celková hmotnost |
1735 kg |
Zatížení náprav |
Maximální zatížení - přední 960 kg / zadní 875 kg |
KOLA (dle technického
průkazu) |
|
Druh kol |
Disková |
Pneumatiky |
205/55 R15 87V |
Ráfky |
6J x 15 |
Výbava |
|
Brzdy |
kotoučové (přední chlazené) |
ABS |
ANO |
Airbag |
řidiče |
Klimatizace |
poloautomatická |
Střešní okno |
elektrické vyklápěcí i posuvné (momentálně funkčnost omezena
viz poznámka) |
Okna |
všechna elektrická |
Centrální zamykání |
ANO s dálkovým ovládáním |
Příslušenství |
alarm BOSCH, el. vyhřívání sedadel, el. ovládání sedadla řidiče, el.
zrcátka včetně vyhřívání, imobilizer, zamykání řadící páky Medvěd Blok,
el. vyhřívání zadního skla, autorádio s CD, pevná HF sada do
reproduktorů pro SIEMENS S65 (držák i na S55/C55), tempomat, dálniční
známka 2006 |
Audio |
Rádio s CD, 4+2 reproduktory, el. výsuvná anténa |
AKTUÁLNÍ STAV VOZIDLA |
|
Najeto |
302 000 km |
Technická prohlídka |
technická do 6.12.2007 |
Původ vozidla |
CZ, MAZDA Křesťan - Bohdalov |
Vlasník |
druhý majitel vozu |
Cena za auto |
|
Cena za auto + sada litých kol 15" |
dne 28.8.2006 prodáno- nový majitel je již třetím vlastníkem
toho krásného vozu |
Popis
stavu vozu a příslušenství |
|
Kola v ceně vozu a příslušenství |
2x sada litých kol: kola 1 = původní Mazda + zimní pneu 205/55
r15 Goodyear GV3- stav 5mm, jedna guma s boulí - neuchází,
původní výška vzorku 8mm kola
2 = AEZ -letní 205/55 r15 Goodyear Ventura téměř sjeté 1,5mm
povinná výbava - lékárnička, trojúhelník, lano, žárovky |
Momentální stav |
Karosérie - kompletní lak (Mazda Žďár nad Sázavou) 5-6/2004, Podvozek -
kompletní výměna pružin a tlumičů 9/2005, výměna kloubů poloos 6/2005,
čepy včetně ramen a silentbloků 4/2005, nový rozdělovač (originál) 6/2005, servis
výhradně v servisu MAZDA, laděný výfuk 4/2006, seřízení motoru 5/2006 *****
CO NEFUNGUJE: Nefunguje posuv střešního okna
do střechy, funguje jen jako střešní okno které se vyklápí -
poškodila se mechanika po špatném seřízení při laku - na Mazdě
se mi nevyplatilo dělat opravu vyšla by na deset tisíc (mám
kontakt na prodejce celého mechanismu cca za 3000,-). Vyjmutí a
montáž je údajně pro šikovné ruce na jeden den. |
Interiér |
Současný i předchozí vlastník jsou nekuřáci. Interiér i čalounění bez známek poškození jen v rámci běžného užívání drobné škrábance na plastech. |
Závěrem o voze (postřehy a poznámky): |
|
|
Spolehlivé auto (na rozdíl od předchozích vozů jiných značek
mě nikdy nenechalo na cestě). Motor je pružný a výkonný dovoluje
minimální řazení i rozjezd na vyšší převodový stupeň (příklad:
na třetí přev. stupeň se dá pohodlně jet od 30km/hod až do 150 km/hod i více, než
Vás chytne omezovač a to je dost nepříjemné. Pokud se Vám nechce řadit,
tak si vystačíte s 1,3,5), což je pohodlné pro město i předjíždění.
Spotřeba je přímoúměrná těžkosti nohy řidiče. Dá se bez problémů jet na
hranici 7 litrů/100km, ale bez sebemenších problémů dosáhnete 12
litrů i více/100km. Závisí to jen na tom jak pojedete. Jsem náladový řidič, a
tak jsem jezdil v létě s otevřenými okny 90km/h kliďánko a zlobil jsem
ostatní řidiče tím, že jsem striktně dodržoval předpisy a jel
podle značek. Okamžitě za značkou obce jsem měl 90km a než mě
chudáčkové dojeli, už jelo něco proti, tak se přes mě nedostali.
No prostě paráda, když na to máte motor.
Při takové jízdě jsem dosahoval těch nízkých průměrů ve spotřebě.
Naproti tomu nic Vás víc nepotěší, než jet celým Kostelcem u Jihlavy
50km a v kopci za Kostelcem vypálit a nahoře mít 160km a nechat všechny
za sebou. Obzvlášť, když se v těch dvou zatáčkách můžete plně spolehnout
na gumy (ty 15" si pěkně zazpívaly, u 17" to potěšení dosáhnete jen
stěží sedí jako přibité). To ale nemá se spořením nic společného. Ježdění s 626 byla pro
mě srdeční záležitost a počítal jsem s tím, že v ní do konce roku 2007
ještě povozím. Shoda několika okolností mě donutila k rozhodnutí koupit
nové auto. Po ujetí 7500 km mohu říci, že 626 je v mnoha ohledech lepší.
Protože jsem vždy jezdil jen do značkového servisu, nevyužil jsem
výrazného snížení cen náhradních dílů, které se dnes na 626 dají
pořídit. Kontakty na tyto prodejce rád poskytnu. Nemohu říci, že auto je
jak nové, ale se ctí mohu říci, že jsem udělal maximum pro jeho dobrý
stav. Motor i interiér si občas někde vrzne, ale bohužel nové auto co
jsem pořídil taky. A to jsem zrovna nečekal. |
|
|
Co
napsali v MAZDA Klubu o ojetinách MAZDA 626.
FOTO prodávaného vozu.
Snímek 18.05.2006 (na stojánce autobazaru)
Pořízení zimního snímku 04.03.2006, letní snímky 05/2005
Disky kol 15" - součást vozu. Zleva (ještě nová letní), zimní bez krytu (ještě nové 2005) a s krytem 2006/03.
|
|