MAZDA 626

 
DRUH VOZIDLA  
Výrobce MAZDA
Tovární značka, typ MAZDA 626 2,5 JMZGE14F2E
Rok výroby 1994
MOTOR  
Počet válců 6 válců 24 ventilů
Obsah (zdvih. objem) 2497 cm3
Typ KL EGI KAT
Palivo Benzín Natural 95
Max. výkon [kW] 123 kW při 5600 ot.
Pohon Přední náprava
Max. rychlost 221 km/h (dle tech. průkazu)
KAROSERIE  
Druh SEDAN SAMON. 5DV SZ
Barva původně červená-metal dnes žlutá-perleť
Počet míst (k sezení) 5
Délka 4695 mm
Šířka 1750 mm
Výška 1390 mm
Rozvor 2610 mm
Pohotovostní hmot. 1310 kg
Užitečná hmotnost 425 kg
Celková hmotnost 1735 kg
Zatížení náprav Maximální zatížení - přední 960 kg / zadní 875 kg
KOLA (dle technického průkazu)  
Druh kol Disková
Pneumatiky 205/55 R15 87V
Ráfky 6J x 15
Výbava  
Brzdy kotoučové (přední chlazené)
ABS ANO
Airbag řidiče
Klimatizace poloautomatická
Střešní okno elektrické vyklápěcí i posuvné (momentálně funkčnost omezena viz poznámka)
Okna všechna elektrická
Centrální zamykání ANO s dálkovým ovládáním
Příslušenství alarm BOSCH, el. vyhřívání sedadel, el. ovládání sedadla řidiče, el. zrcátka včetně vyhřívání, imobilizer, zamykání řadící páky Medvěd Blok, el. vyhřívání zadního skla, autorádio s CD, pevná HF sada do reproduktorů pro SIEMENS S65 (držák i na S55/C55), tempomat, dálniční známka 2006
Audio Rádio s CD, 4+2 reproduktory, el. výsuvná anténa
AKTUÁLNÍ STAV VOZIDLA  
Najeto 302 000 km
Technická prohlídka technická do 6.12.2007
Původ vozidla CZ, MAZDA Křesťan - Bohdalov
Vlasník druhý majitel vozu
Cena za auto  
Cena za auto + sada litých kol 15" dne 28.8.2006 prodáno- nový majitel je již třetím vlastníkem toho krásného vozu
Popis stavu vozu a příslušenství  
Kola v ceně vozu a příslušenství 2x sada litých kol:
kola 1 = původní Mazda + zimní pneu 205/55 r15 Goodyear GV3- stav 5mm, jedna guma s boulí - neuchází, původní výška vzorku 8mm
kola 2 = AEZ -letní 205/55 r15 Goodyear Ventura téměř sjeté 1,5mm
povinná výbava - lékárnička, trojúhelník, lano, žárovky
Momentální stav Karosérie - kompletní lak (Mazda Žďár nad Sázavou) 5-6/2004, Podvozek - kompletní výměna pružin a tlumičů 9/2005, výměna kloubů poloos 6/2005, čepy včetně ramen a silentbloků 4/2005, nový rozdělovač (originál) 6/2005, servis výhradně v servisu MAZDA, laděný výfuk 4/2006, seřízení motoru 5/2006  *****
CO NEFUNGUJE
: Nefunguje posuv střešního okna do střechy, funguje jen jako střešní okno které se vyklápí - poškodila se mechanika po špatném seřízení při laku - na Mazdě se mi nevyplatilo dělat opravu vyšla by na deset tisíc (mám kontakt na prodejce celého mechanismu cca za 3000,-). Vyjmutí a montáž je údajně pro šikovné ruce na jeden den.
Interiér Současný i předchozí vlastník jsou nekuřáci. Interiér i čalounění bez známek poškození jen v rámci běžného užívání drobné škrábance na plastech.
Závěrem o voze (postřehy a poznámky):  
  Spolehlivé auto (na rozdíl od předchozích vozů jiných značek mě nikdy nenechalo na cestě). Motor je pružný a výkonný dovoluje minimální řazení i rozjezd na vyšší převodový stupeň (příklad: na třetí přev. stupeň se dá pohodlně jet od 30km/hod až do 150 km/hod i více, než Vás chytne omezovač a to je dost nepříjemné. Pokud se Vám nechce řadit, tak si vystačíte s 1,3,5), což je pohodlné pro město i předjíždění. Spotřeba je přímoúměrná těžkosti nohy řidiče. Dá se bez problémů jet na hranici 7 litrů/100km, ale bez sebemenších problémů dosáhnete 12 litrů i více/100km. Závisí to jen na tom jak pojedete. Jsem náladový řidič, a tak jsem jezdil v létě s otevřenými okny 90km/h kliďánko a zlobil jsem ostatní řidiče tím, že jsem striktně dodržoval předpisy a jel podle značek. Okamžitě za značkou obce jsem měl 90km a než mě chudáčkové dojeli, už jelo něco proti, tak se přes mě nedostali. No prostě paráda, když na to máte motor. Při takové jízdě jsem dosahoval těch nízkých průměrů ve spotřebě. Naproti tomu nic Vás víc nepotěší, než jet celým Kostelcem u Jihlavy 50km a v kopci za Kostelcem vypálit a nahoře mít 160km a nechat všechny za sebou. Obzvlášť, když se v těch dvou zatáčkách můžete plně spolehnout na gumy (ty 15" si pěkně zazpívaly, u 17" to potěšení dosáhnete jen stěží sedí jako přibité). To ale nemá se spořením nic společného. Ježdění s 626 byla pro mě srdeční záležitost a počítal jsem s tím, že v ní do konce roku 2007 ještě povozím. Shoda několika okolností mě donutila k rozhodnutí koupit nové auto. Po ujetí 7500 km mohu říci, že 626 je v mnoha ohledech lepší. Protože jsem vždy jezdil jen do značkového servisu, nevyužil jsem  výrazného snížení cen náhradních dílů, které se dnes na 626 dají pořídit. Kontakty na tyto prodejce rád poskytnu. Nemohu říci, že auto je jak nové, ale se ctí mohu říci, že jsem udělal maximum pro jeho dobrý stav. Motor i interiér si občas někde vrzne, ale bohužel nové auto co jsem pořídil taky. A to jsem zrovna nečekal.
   

Co napsali v MAZDA Klubu o ojetinách MAZDA 626.

FOTO prodávaného vozu.

Snímek 18.05.2006 (na stojánce autobazaru)

Pořízení zimního snímku 04.03.2006, letní snímky 05/2005

Disky kol 15" - součást vozu.
Zleva (ještě nová letní), zimní bez krytu (ještě nové 2005) a s krytem 2006/03.